تک خوانی بانوان ایرانی ، در برنامه جشنواره فیلم فجر!!
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
دعای فرج

آخرین مطالب مسجدنما

↑ شما هم کدش را داشته باشید

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 53
:: کل نظرات : 27

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 10
:: بازدید سال : 221
:: بازدید کلی : 10497
نویسنده : 313
دو شنبه 13 بهمن 1393
 اواز خوانی زنان هم آزاد شد!/فردی که مجوز انتشار آلبوم ندارد چگونه کنسرت برگزار کرده؟شامگاه 22 مرداد در فرهنگسرای نیاوران تهران، برنامه ی کنسرتی با تکخوانی «مهدیه محمدخانی» برگزارشد.
 

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ شامگاه 22 مرداد در فرهنگسرای نیاوران تهران، برنامه ی کنسرتی با تکخوانی «مهدیه محمدخانی» برگزارشد.


مهدیه محمدخانی نام آوازه خوانی است که تا به حال کنسرت هایی را در کشورهای خارجی و رسانه های معاند به اجرا درآورده و درآن تکخوانی کرده است. وی که فارغ التحصیل رشته ی معماری است و مدتها به یادگیری هنر موسیقی پرداخته است، چندسالی است که روی به خوانندگی آورده و با رسانه هایی نظیر رادیو بی‎بی‎سی مصاحبه می کند و برخی آوازه خوان های معلوم‎الحال قبل از انقلاب-نظیر قمرالملوک وزیری؛ اولین زن کاباره ای ایران- را به عنوان الگوی کاری خود معرفی می‎کند.


مهدیه محمدی که تا به حال اجراهای زنده ی خود را در شبکه هایی نظیر «بی بی سی» و «من و تو1» و... انجام می داد؛ از زمان روی کار آمدن دولت جدید، تا به حال دوبار توانسته در تهران اجرای زنده داشته باشد! آبان ماه سال گذشته در تالار وحدت تهران و مردادماه امسال نیز در فرهنگسرای نیاوران-که زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اداره می شود- اجرای زنده داشته و تکخوانی کرده است.


جالب است که ویدیوی یکی از اجراهای زنده و تکخوانی او برروی یوتیوب قرارگرفته و از او با نام «قهرمان شکست طلسم 35 ساله ی جمهوری اسلامی» یادشده است! در این صفحه ی یوتیوب که 269هزاربار هم دیده شده است، از او با عنوان اولین زن ایرانی که توانسته است طلسم 35 ساله ی جمهوری اسلامی را بشکند یادشده است!


گفته می شود که علی جنتی-وزیر فرهنگ و ارشاد فعلی- هم در اجرای زنده ی او در تهران حضور یافته است. البته به گواه خبرگزاری بینانیوز جنتی این موضوع را تکذیب کرده است.


هم اکنون مشخص نیست که فردی که مجوز تهیه ی آلبوم ندارد؛ چگونه توانسته مجوز برگزاری کنسرت در فرهنگسرای مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد را بگیرد. آیا این موضوع سهل انگاری است یا این که عمدی در کار است؟

منبع:snnn.ir

 

 

کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر!
جشنواره موسیقی فجر امسال با حال و هوای دیگری بعد از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر گزار می شود.
شهدای ایران: در سالی که گذشته است بارها دلسوزان فرهنگی کشور از برپایی کنسرت هایی با خوانندگی زنان و انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ابراز گلایه کرده و پاسخ وزارت ارشاد به این نگرانی ها صرفا سکوت و بی اطلاعی و یا جانبداری از برخی از خوانندگان زن بوده است.

در این میان شبکه های بیگانه BBC و VOA تا جایی که توانستند در همراهی با اقدامات وزارت ارشاد به تاریخچه موسیقی زنان و اهمیت آن و ترویج موسیقی و کنسرت خوانندگان زن در این پرداختند
کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر!

حالا نگاهی به برنامه ریزی موسیقی فجر نشان می دهد که ۷ گروه از خوانندگان زن در فرهنگسرای نیاوران به روی سن خواهند رفت و هر چند اعلام شده است که این اجراها ویژه بانوان بوده اما در موارد مختلفی دیده شده است که اجراها از میانه آن به صورت مختلط ادامه می یابد.

اجرای مختلط پری ملکی در ایوان شمس

پری ملکی اولین خواننده زنی بود که بعد از اجرای زنده در شبکه BBC در تالار وحدت روی سن رفت و در حضور وزیر ارشاد به تک خوانی پرداخت و پروژه توجه دولت تدبیر و امید به تک خوانی زنان را از همانجا کلید زد.

  .
کنسرت تک خوانی خواننده زن در جشنواره فجر!

پری ملکی بر اساس مشخص شدن جدول برنامه های جشنواره موسیقی فجر به صورت مختلط در ایوان شمس به اجرای برنامه می پردازد.

هر چند مشخص نیست علت توجه ویژه وزارت ارشاد به این خواننده زن چیست اما بسیاری از خوانندگان زنی که به تک خوانی روی آورده اند همگی از همراهان و شاگردان پری ملکی بوده اند.

اجراهای پری ملکی به صورت گسترده در رسانه ها موجود بوده و وی به راحتی در کشور تک خوانی می کند.
پری ملکی در تهران به اجراهای اختصاصی در برخی منازل پرداخته و مدتها جهت اجرا در موسیقی فجر به صورت غیر قانونی تمرین کرده است.
 
 
شبی ویژه پروین بهمنی


«پروین بهمنی» نیز خواننده محلی قشقایی است که وزارت ارشاد اعلام کرده است که یک شب را از جشنواره فجر به تجلیل از مقام پروین بهمنی اختصاص خواهد داد و پروین بهمنی در این اجرا قرار است لالایی قشقایی را بخواند.
بودجه دولت تدبیر و امید برای اکستر ها

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از بودجه فوق العاده و بی سابقه روحانی به اکسترها خبر داده و گفته است این اقدام نشان دهنده میزان توجه رئیس جمهور به موسیقی و اجرای کنسرت است.
 
منبع: bso.ir
 
قضاوت با شما ...
امیدواریم جناب اقای جنتی پاسخگوی این هنجار شکنی ها و رفتارهای خلاف شرع باشند...


:: برچسب‌ها: والعصر , اواز خوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
نجفی در تاریخ : 1393/12/2/6 - - گفته است :
اَلَکی میگی...

<-CommentGAvator->
1 در تاریخ : 1393/12/1/5 - - گفته است :

<-CommentGAvator->
فاطیما در تاریخ : 1393/11/20/rehab-bmui - - گفته است :
سلامچ
واقعا...!!!
چرا این مطلب رو تو سایت بسیج ندیدم
واقعا جای کار داره!!!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
سم رب الشهدا والصدیقین "به وبلاگ بسیج دانشکده توانبخشی خوش امدید" بسیج میقات پا برهنگان و معراج پاک اندیشه ی اسلامی است که تربیت یافتگان ان نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. امام خمینی (ره) هستیم تا در جان دشمنان انقلاب ، بیم افرین باشیم و برای دوستان ان امیدافرین. تمام تلاشمان این است که در هر عرصه ای، انقلاب به حضورمان نیاز دارد، فعالیت کنیم. و دشمنانمان بدانند تا قطره خونی در رگ هایمان وجود دارد، پاسدار ارزش های انقلاب هستیم و مقابل کسانی که وقیحانه از خط قرمز ها عبور میکنند می ایستیم ، که بر مبنای وعده ی الهی پیروزی با ماست.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)